Stuck in US custom...

Som vanligt fastnade jag i gränskontrollen. Blev ett fasligt långt stillasittande i en urtråkig, fyrkantig, vänthall med skithårda metallbänkar. Sedan fick jag skanna alla tio fingrar, svara på obligatoriska frågor om hur länge jag varit i Canada & vad jag gör där, smila inför en liten webkamera & hosta upp 6 dollar för hela nöjet. Tog oss så lång tid att vi tvingades bojkotta middagspaus för att hinna fram till hotellet innan stängningsdax. Så det var ju en evig tur att jag harvade på med allt det där bakandet på morgonen. Hade varit en bra mycket mer deprimerande resa utan mina små hjärtformade matmuffins!


Anyway, nu är vi här i Lake Placid. Det snöar, känns allmänt vintrigt & allt i vårt hotelrum är gjort av furustockar & utrustat med flådiga detaljer så som lampskärmar med älgmönster... Det är väldigt vischanamerikanskt med andra ord - fotar prakten imorgon så att ni får ta del av detta inredningsmästerverk. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0