The cat outsmarts me...

Startade dagen 07.30 med att skotta uppfarten, 25 minuter med isblandad snö - grymt tungt. Så här på en söndag hade det ju varit trevligt med sovmorgon, men så fungerar det inte här i huset. Nope, för Mammut vill att vi ska upp. Eftersom han lärt sig att det inte funkar med Paul så är jag måltavlan, varje morgon. En av hans små "få upp Ida" trix är att sätta sig på mitt nattduksbord & gunga fram & tillbaka. Vårt hus är byggt enligt portugisisk standard, så saker & ting är lite skeva från utgångsläget. Vilket gör att dörrar öppnar/stänger sig själva, runda föremål lätt rullar av hyllor & möbler aldrig står stabilt. Mammut har alltså listat ut att om han sätter sig & gungar på något som är just så där riktigt ordentligt ostabilt så går det att få till ett himla bra & irriterande ljud. Ett ljud som får människor att vakna. Igår fick jag nog & bad Paul att palla upp nattduksbordet. Så Paul knölande in ett ojämt antal filtfötter under det & jag kände mig grymt nöjd med att vi ÖVERLISTAT Momo. Men icket. Imorse hade han hittat en pidestal i rummet som om möjligt gav ifrån sig ännu mer oljud. Metal mot trägolv istället för trä mot trä... Jäklar vad det suger att bli utmanövrerad av en liten katt, men jag är helt enkelt för trött för att komma på ett bra motdrag. Tror istället att jag ska ge igen under dagen & väcka honom när han sover...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0