& vet ni vad...

jag tror att en bidragande orsak till att mängden kvinnor med fetma har ökat så radikalt under de senaste 30 åren är att det är mer socialt acceptabelt för oss att dricka alkohol. Sure, de drack på 70-talet, men tänk på hur mycket du dricker jämnfört med din farmor, mamma eller lillebror. Jag tror definitivt att dagens kvinnor dricker mer som män än deras mödrar gjorde. Vilket är ett problem med massor av olika aspekter - dels för att vår alkoholtolerans & återhämtning är så mycket lägre samt att akolhol innehåller så sjukt många "dolda" kalorier.

Fast en halv flaska vin är inget problem om man bara ser till att buffra med ordentlig mat & träning. Eftersom jag avverkat en timmes sparringträning så säger jag bara...


Skål & UT & RÖR PÅ ER IMORGON!

Kommentarer
Postat av: ma

In vino veritas!

2011-02-05 @ 15:05:28
Postat av: Ida

Men absolut!



Så, var du ute & rörde på dig idag?

2011-02-06 @ 01:57:30
Postat av: ma

Japp, mitt på dagen tog jag genvägen över isen och upp vid Norrängskyrkan och hem. På kvällen gick jag runt hela Villaryd, inkl vägen förbi djurparken. Idag promenerade mina ben mot Hedlunda, ända fram till huset där gångstigen tar slut på höger sida, och så hem. Drygt 7 km per dag har det blivit denna vecka. Idag är det dessutom den 14:e dagen i rad jag lyckats baxa mig ut ur huset och gå - målet är 28 dagar i rad. Kram M

2011-02-06 @ 15:14:44
Postat av: Ida

Paul hälsar & säger "Your mum is hard!" & jag håller med, du är verkligen tuff! Nu måste vi bara få pappa att ändra sitt tänk kring mat.



Kram!

2011-02-06 @ 16:30:33
Postat av: ma

Tackar så mycket för supporten, hälsa tillbaks.

Ja, det är något att bita i! Kram M

2011-02-06 @ 19:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0