Down on my knees...

Eftersom dagen bjuder på hard core gympa pass kände jag inte för att starta morgonen med plankor & armhävningar. Nope, istället "vardagstränade" jag. Ner på alla fyra i köket & så skrubba, skrubba. Nu, så här vi åttasnåret, har jag ätit frukost med gott samvete & har ett spegeblankt köksgolv på köpet. Win, win situation. I övrigt så har Paul & jag totalt nördat in oss på vad som måste ske fram till sommarens utmaning. Hade ingen aning om att det fanns så många olika sätt som man kan klassificera vältränad på. Hade någon frågat mig för en vecka sedan hade jag nog hummat något om cardio & stamina men inte så mycket mer. Nu däremot, nu är jag tex helt eld & lågor över det faktum att balans faktiskt är en del av ekvationen. Har alltid tänkt att det har med innerörat att göra & att det bara är att ta vad man får, men så är inte fallet. Nope! Genom att fokusera på överkroppen kan man bygga upp muskler i ryggen & kring bålen som gör att man har mer styrka att parera & således får bättre balans. Är inte det himla häftigt?! Jaha, då är det bara att börja planera för en världsomsegling med start sommaren 2020! :)

Kommentarer
Postat av: ma

Vad trist att överföringen av kommentarer inte funkar till 100 % på min uppkoppling. Men det är i-lands problem det.

Jag blir både imponerad och desperat av att läsa om era träningmetoder och kunskaper. Själv går jag bara på som ett gammalt ånglok runt soptippen i Lse, men räcker det att fixa Halti-trippen? M

2011-01-27 @ 20:41:17
Postat av: Anonym

Jaha, den funkar inte riktigt - förklarar varför du inte kommenterat på ett tag. Har saknat din in-put!



Lugn, lugn med träningen - jag håller på att tåta ihop ett träningsprogram för oss alla fyra. Lägger upp bilder här på bloggen så att ni ser vad ni ska göra!



Kram!

2011-01-27 @ 21:21:07
Postat av: ma

Bra, jag behöver vettig variation i träningen. Just nu försöker jag träna upp förmågan att fullfölja t ex en promenad varje dag (ej till arbete), d v s 7 dagar i veckan. Jag är lite nyfiken på att se hur jag fixar det både fysiskt och psykiskt. Kram

2011-01-28 @ 22:55:23
Postat av: Ida

Det är en himla bra start - jag kommer att skicka ut lite info snart samt lägga upp träningstips här på bloggen. Är så taggat just nu!

2011-01-29 @ 03:39:00
Postat av: ma

Samma här, jag är taggad för att genomföra vår plan, att lära mig att hålla ut, att orka fysiskt och att hitta en bra insatsnivå så att stressen inte tar över. Kram

2011-01-29 @ 17:59:15
Postat av: Ida

Just att lära oss att hålla ut fysiskt är jätteviktigt, fungerar inte den biten så brakar den mentala också samman. Det går inte att ta på sig ett sånt här stort projekt på bara vilja. Känner mig dock rätt lugn med det hela eftersom vi har så pass gott om tid på oss!

2011-01-29 @ 23:15:12
Postat av: ma

Det låter bra! Jag räknade ihop min km, och är just nu uppe i 4 mil för denna vecka, och då har jag dagens runda kvar att göra. Men det svåraste är att håll igåg varenda dag - dag efter dag och vecka efter vecka. Snart kommer tankarna om att unna sig en välförtjänad vilodag och att börja känna efter för mycket. I går när jag gick möttes jag av stormbyar med iskristaller i. Först tänkte jag ta en kort runda men så kom jag på att blåsten är det habituala klimatet i kalfjällen - så det var bara att kämpa på. M

2011-01-30 @ 12:37:31
Postat av: Ida

Jo det är svårt. Jag försöker skriva upp vad jag pysslar med - vecka till vecka - det ger en överblick & så är det svårare att skolka.

2011-01-31 @ 05:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0