Love snowshoeing!

Dagens bästa var lätt att möta upp Alex & Christina för en mil på snöskor. Tog oss cirka 2.5 timmar & det var faktiskt helt oki trots att temperaturen låg på minus 20 grader. Lite kalla tår, men det var allt. Tror på fullaste allvar att min Canada Goose jacka kan vara ett av mina allra bästa inköp någonsin.


Om ni kikar riktigt noga kan ni se att vi har matchande vantar - farmorstickade! Jag använder dem konstant medan Paul oftast har bara händer. Idag var det alternativet uteslutet & då passade dessa perfekt, var nämligen det enda han kunde få på sig pga fingret.

Efter avslutade skogsaktiviteter drog vi till Newmarket för fondu hos Pauls föräldrar. Herrejäklar vad glad jag är för att vi i Sverige skippade det matkonceptet någon gång på 70-talet.

Kommentarer
Postat av: ma

Bra gjort av er. Så friska och fräscha ni ser ut på kortet, rödkindade och med leenden på läpparna. Jag har börjat samla mil/v, och fick ihop förra veckan 3 mil. Det är mycket som skall till för att nå målet. M

2011-01-24 @ 20:22:27
Postat av: Ida

Tack! Vi kände oss jättepigga ute i skogen & det var så roligt - trots att det var minus 20.



Wow, 30 kilometer - det är himla bra mitt i vintern i norrlands inland!

2011-01-25 @ 02:31:14
Postat av: ma

Och nu har du fått egna snöskor, så det lär bli fler gånger ute i kylan.

Jag skall försöka hålla mig till minst ca 30 km/v, inkl vägen till jobbet. I kväll gick vi igen 9 km och det var -21 grader. M

2011-01-25 @ 21:38:28
Postat av: Ida

Absolut - tycker att det är så roligt!



Tycker att du är är så duktig mamma!

2011-01-25 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0