No, ABBA isn't from the US...

Ny annorlunda åktur ut till gymmet - samma tjej som följde med förra veckan hängde nämligen med igen. Det tog mig 5 minuter att övertala henne om att ABBA kommer från Sverige. Enligt henne kunde det tydligen inte förhålla sig på det sättet eftersom "But they are like so POPULAR in the US!". Sedan ville hon att jag skulle förklara vad som skiljer Sweden & Switzerland åt... Två underbara kommentarer:

"So like, you talk the same language as they do, right?"

&

"But why do you have almost the same name as their country if you're not like... related"

Fast min favorit var ändå när hon frågade om vi dumpar vårt hushållsavfall rakt ut i rännstenen... Hade plågsamt svårt att hålla mig för skratt när mitt "No, not really..." fick henne att glatt konstatera att vi har mer gemensamt med Canada än Iran.

Kommentarer
Postat av: ma

Vad är det för en "rolig" typ typ? M

2011-01-18 @ 22:00:39
Postat av: Ida

Hon är faktiskt en föredetta masterstudent här på avdelningen. Hur hon kunde bli antagen är för mig en gåta... men hon är otroligt underhållande på sitt alldeles egna lilla sätt.

2011-01-18 @ 22:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0