Growing sweetpotatoes...

Som en del i projektet "fixa upp stugan" så drömmer jag ju om en välskött trädgård med små grönsaksland. Nu är verkligheten inte direkt den att det går att odla något i dagsläget, men optimisten i mig försöker ändå. Betorna kämpar på sedan tidigare & ett annat av mina projekt går även det över förväntan. Vi kan kalla det för projekt "Ida, sötpotatisbonden utan framtidsplaner". För själva skottdragandet får man ju se som framgångsrikt, men vad jag ska göra av alltihop nu... eh, nej där har riktlinjerna tagit lite semester.


Kommentarer
Postat av: farmor

Sätt ner potatisen i en 15-liters hink och täck med jord, då kommer du att få färskpotatis.

2011-07-13 @ 19:41:36
Postat av: Ida

Jo men potatisen är jättestor & jag har läst att man ska dela den i bitar så att man får flera plantor. Den biten är dock inte problemet, problemet är vad jag ska göra av alla bitar. SÅ många hinkar har jag inte!

2011-07-13 @ 22:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0