Sverigedag!

Ägnade merparten av dagen åt SWEA & Sverige. Först i form av lunch hemma hos Birgitta där vi pratade igenom förra årets julmarknad, fokus på allt som måste förbättras. Sedan drog vi iväg & kollade på en alternativ julmarkandslokal som toksög. Naturligtvis kunde tanterna inte bara konstatera att den var värdelös - nej vi var tvugna att vända ut & in på hela konceptet "Svensk julmarknad". Man kan ju tycka att det är "tack & hej" som gäller om:

1) Något är alldeles för dyrt
2) Långt bort i helskotta
3) Utomhus (i november...)
4) Inte har ett fungerande kök
5) Kräver att man fraktar in BajaMajor (återigen, NOVEMBER?!)

...

Men inte. Nej vi tjafsade & dravlade & slösade bort allas tid på ett närmast spektakulärt sätt. Tillslut blev jag så trött på allt att jag förklarade att det väl bara var att lägga ner frågan eftersom det alldeles uppenbart var ett icke fungerande alternativ. Något som tack & lov gjorde att vi kunde bryta upp en 10 minuter senare. Var i vilket fall en så trötsam affär att jag direkt travade bort till vinet när jag väl damp ned i Svenska konsulns trädgård vid sextiden. Två glas vitt senare kändes livet rätt mycket festligare i jämnförelse med den tidigare jämmerdalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0