Tack farmor!

FARMOR - detta inlägg är till dig! Tack för att du har varit så klok gällade Ringelviken, du är helt fantastisk vet du det? I början när ma & pa tog över så minns jag att vi försökte "rapportera" till dig & du satte ner foten & sa nej, det var vår stuga nu. Nu inser jag hur otroligt fint det var av dig att göra så. Inte bara för att det gjort det lättare för alla, men för att det har gett oss en helt annan anknytning till stugan. Nu är det upp till oss att se till att den mår bra & vi har fria händer, det gör att man verkligen vill vara där ute - det är som en familjemedlem som man älskar - inte ett måste.

Får jag egna barn en dag så önskar jag att jag ska kunna vara som du, kunna backa för att jag vet att de behöver sätta sin egen prägel på stugan. Backa för att jag vet att det behövs för att de skall kunna knyta an & ta hand om den så länge de orkar & sedan titta på när nästa generation kommer åkandes med färgkartor & gardintyg. Förändingar kan vara jobbiga, men de behövs för att skapa band & se till att det viktigaste består & det viktigaste är ju just att stugan är kvar i familjen, att vi alltid kan svänga in på gårdsplanen, slå upp fönsterluckorna, låsa upp bodan som luktar tjära & kånka ut årorna till båten för en ny sommar...

Kommentarer
Postat av: ma

Håller med dig ang farmor!

2011-06-28 @ 20:34:02
Postat av: Ida

Ja farmor är bäst!

2011-06-28 @ 21:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0