Dum & dummare...

Herregud så trött jag blir ibland. Tvingas ju att ta en kurs på institutionen för att "fylla ut" = för få studenter så  Jan & jag blev tillsagda att sitta med. Detta kallas att "audit a course" & innebär att man vanligtvis bara dyker upp & inte så mycket mer än det, så inte fallet denna gången. Nope, vi tvingas vara med på samma vilkor som de master & PhD studenter som betygssätt. Totalt slöseri med tid, speciellt i mitt fall eftersom jag de facto redan tagit kurseländet för tre år sedan. ANYWAY. Idag påpekade jag att betygssättningen av våra senaste abstrakt var felaktig eftersom det verkade som att två av kursdeltagarna också betygsatt sig själva. Vilket också visade sig vara fallet. En liten snabb tillbakablick & kan man tänka sig, dessa personer har kommit undan med att betygsätta sina egna allster under hela kursen. Hur kan något sånt slinka igenom? Blev ju en fin & trevlig stämning där i rummet... Följt av upprörda mail. Jag känner hur jag mest av allt vill utplåna min närminne av hela denna eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: ma

Nu är jag hemma igen. Det var trevligt att träffa Mga och hans kompisar och bli bjuden på mat och logi.

Det där låter rent otänkbart vad du skriver, att man kunnat betygsätta sig själv...

2011-03-22 @ 20:59:41
Postat av: Ida

Vad kul att ni fick ett par dagar ihop! Önskar att jag hade kunnat vara med jag också!



Ja & dummare blir det... återkommer på den punkten i ett senare inlägg.

2011-03-22 @ 22:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0