Hallrenovering pågår!

Eftersom vi får världens bästa besök i juni har jag bestämt att huset måste fixas till lite lätt. Vanligtvis går projektstarter rätt trögt i det här huset...

Moi - We need to fix the guestroom/kitchen/sunroom/garden!
Paul - Um... how?
Moi - Well. This is my idea - ENDLESS CHATTER
Paul - Eh. Oki...
Moi - You don't like that idea?
Paul - I'm not sure. Can we think about it?
Moi - Let's do some measurments and get started next weekend

Bara det att jag väldigt lätt glömmer de där mätningarna & så sitter jag där på söndag kväll & bara "helviti... nu har hela helgen gått IGEN!". Inte denna helgen dock! Paul & jag var på IKEA igår & jag körde över den manliga tveksamheten totalt. Så - nu lever vi i lite av en byggzon. Fast det är bara bra, för det innebär att vi arbetar oss bort från det här...

Kolla SJÄLEN i den här hallen! Värmen, graden av ombonad... Obetalbart. Kontrasten mellan det mörka träet & den blå återvinningsbyttan i plast - stilfult men ändå lite bohemiskt. Ut mot köket möts man av samma värme.

Tavlor som hängts väl avvägt, en gammal verktygslåda på golvet för att väga upp för återvinningskanvasen i gympåsen bredvid. Samt det intrikata mönstret på vår tvättkorg & så - som sista touch - ett av Mumus små tygfår nonchalant tillrättalagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0