Morgonträning...

Jag tjatar ju om mina tio minuterspass innan frukost - så jag tänkte att jag skulle lägga upp några av de övningar jag i regel kör. Jag börjar alltid med crunches, alltså typ halva sit-ups. Mest för att jag i det stadiet är så himla trött att jag liksom inte orkar tänka ut något annat. Sedan kör jag benlyft på en sida, följt av etthundra...


Väldigt enkelt upplägg. Upp med benen i "table top position", spänn magmusklerna & pumpa sedan armarna upp & ned hundra gånger. Sedan kör jag benlyft på andra sidan & så blir det ett första pass hantlar - två variationer. 40 sekunders planka på det & så ny pilatesövning. Samma upplägg, en mer statisk magövning som går ut på att man nuddar golvet med en fot i taget.

Bara nudda, inte drämma ner. Huvudet håller jag vanligtvis rakt - blev lite förvirrad av kameran där... Anyway, mer hantlar, 30 sekunders planka & så ett sista rep hantlar på det. Sen blir det frukost - dagens BÄSTA stund, always. Det är som en liten bit av himmelriket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0