Klart vi ska ha mjölk!

Lågt på mjölkfronten imorse & strilande regn ute. Urk, det kändes tungt att snöra på sig joggingskorna & kasta upp ryggsäcken på ryggen. Medan jag stod där & samlade mod kom en trött Paul ner för trappen & föreslog att vi helt enkelt skulle försöka klara oss på den mjölken vi hade. Han kunde skippa sitt te & köpa på sig en kaffe på väg till jobbet istället. Det avgjorde saken. Ut i regnet! För sånt där tänk, det känner jag igen. Så höll jag hela tiden på på den gamla goda tjockistiden. Det var alltid ursäkter & "imorgon" - helt idiotiska undanflykter från en fullt frisk person som bara lät latheten vinna gång på gång.

So, nu har vi mjölk hemma & jag fick in nästan 2 km innan frukost.

Kommentarer
Postat av: ma

Vet du att jag läste någonstans att om man känner sig ur jängorna så är en kämpig promenad i blåst och/eller regn det bästa man kan utsätta sig för. Jag har testat det och det funkar, fast jag inte tycker spöregn. Vind däremot gillar jag. M

2011-05-16 @ 21:27:25
Postat av: Ida

Ja det fungerar alldeles utmärkt, tog precis en vända & det klarnade en hel massa i huvudet om än inte på himlen.



Regn gillar jag faktiskt, bara det inte regnar för mycket. Vind däremot, nej - det tycker jag är hemskt.

2011-05-16 @ 21:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0