Pedometer...

Har sedan någon vecka tillbaka börjat hålla koll på saker & ting via en stegräknare. Fick dock köpa en ny eftersom jag som vanligt pajjat min tidigare. Stegräknare & hörlurar är jag nämligen väldigt dålig på att sköta om. Min senaste stegräknare dog efter ett fall nedför en trapp, den innan drunknade i toaletten. Min favorit så här långt var en schyst liten pryl från Silva som bror gav mig (förolyckades även den i toastolen) - men den här varianten är inte så dum den heller. Hostade upp för lite extrafunktioner, så den här fungerar även som en alarmklocka, klarar av att lagra data i cirka en vecka & räknar ut ens kaloriförbrukning. Inte för att det sistnämda är så viktigt, det viktiga är att jag tar mer än 10000 steg per dag - samt att jag kommer upp i ett vettigt antal km per vecka. Dryga 42 km fick jag in förra veckan - så jag siktar på något liknande denna veckan. Även om det nog kan bli lite kämpigt, helgen är så fullbokad att jag inte riktigt ser hur vi ska få ihop det utan att Paul har foten på gasen mer eller mindre non-stop...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0