Världens bästa kontor!

Alltså, när jag kom på att jag kunde ha ett utomhuskontor så fattade jag nog inte helt hur bra detta uppslag egentligen var. För herregud så lycklig jag är här ute! Jag som trodde att jag uppnått någon slags utopi i & med att jag inte behöver häcka på avdelningen - oh så fel jag hade! Det här är livet, allt blir så mycket roligare! I mean, jag sitter & lär in ett nytt kommandobaserat datorspråk för att hantera stora mängder statistik & jag har skitkul...


Only outside I tell you. Jäklar, de skulle ha utomhusuniversitet & inte bara utomhusdagis... så hade kanske till & med de mer retarderade av mina elever lärt sig något!

Kommentarer
Postat av: ma

Hej, nu har jag kontakt med dig igen. Vad härligt du har det på din utekontor, och du ser som om du stormtrivs där. När jag var barn trodde jag att sommaruniversitet höll sig till grönbete ute mitt i naturen.

Nu på lördag gör vi nytt försök att se Wagners Valkyrien med farmor, det ser jag framemot. Birgit Nilsson gjorde denna föreställning under sina glansdagar, vilket Pauls mor kanske känner igen!

Ha det bra och kram, M



2011-05-12 @ 22:23:05
Postat av: Ida

Hej mamma! Jag har saknat dig "här inne"!



Utekontoret är perfekt, fast idag kunde jag inte hänga där ute - regn igen. Blä.



Önskar att jag kunnat se Valkyria med er, berättade för Isolde att ni skulle gå & hon blev SÅ avundsjuk. Hon hade nämligen försökt få biljetter själv, med det var slutsålt. Så nu ska vi se om vi kan få tag på biljetter till nästa föreställning.



Kram!

2011-05-12 @ 22:41:50
Postat av: ma

På Met - eller HD?

2011-05-13 @ 21:57:11
Postat av: Anonym

HD också, nej till Metropolitan kommer jag nog bara om något mer storskaligt händer med min privatekonomi. :)

2011-05-13 @ 22:41:01
Postat av: ma

Ja, priserna ligger á 8000 kr/biljett! I desperation, för en in live-upplevelse, deltog jag i en tävling i höstas med Valkyrian som första pris - nope! Det blir inte alltid som man vill... Kramar

2011-05-14 @ 10:12:18
Postat av: Ida

Va, herregud - 8000 kronor? Sanslöst! Men mamma, en dag går vi eller hur? Tummis på det! Kram

2011-05-14 @ 14:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0