Geology discount!

Så vi åkte på små slingriga bergsvägar med fara för livet - serpentinvägar är inte en favorit i min bok. Bättre än att flyga, men inte långt ifrån. Fast det är klart, fint är det...


Så kom vi fram till Puerto de Mogan & det var ju himla fint. Dricka vitt vin & äta tonfisk, strosa i små affärer, köpa stråväskor & kika på fisk i vattnet. Dricka mangosmoothie fick vi också in på schemat. Med "vi" menar jag mamma, Ellinor & moi. Pappa & Christer drabbades av akut manströtthet så fort de satte sina sockbeklädda ECCO skor i Mogan & tog bussen tillbaka så fort tonfisken var avklarad. Vilket var rätt skönt, man orkar bara höra "Ja men hittar vi ett fint blommigt gardintyg så tar vi väl 20 meter" så många gånger...

Sedan hittade vi ett stånd med massa korall/turkos/you name it halsband. Urtjusiga saker hela bunten. Spanade som bäst på ett par pärlörhängen när jag fick se en ammonit. Bestämde mig för att ge mamma & Ellinor en lektion. Italienskan som ägde ståndet plockade upp på min lärarröst & frågade vad det var jag berättade, var det sant som hennes återförsäljare sagt att den var hela TVÅ miljoner år gammal? Jag skrattade lite & sa att hon nog inte skulle lita så mycket på honom - en ammonit är 65 miljoner år gammal SOM YNGST. Sedan berättade jag en hel bunt annat för henne & efter det fick jag rabatt på allt hon sålde! Väldigt trevligt. Så jag fick mina pärlörhängen för typ nada & mamma fick ett väldigt bra pris på ett urtjustigt armband & halsband i korall.

Inte för att mn mamma behöver urtjusiga saker för att vara fin. Hon är så himla söt som hon är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0