Hur man manipulerar en katt...

Mumin är en så lättmanipulerad liten varelse! Så här ligger det till - jag jobbar ofta från mitt favorithörn i soffan. En plats som jag enbart lämnar för att hämta tekoppar/kolla posten eller vad det nu må vara som är viktig. Så fort jag stiger upp pilar Momo in & stjäl min plats. Alltid, & alltid kommer jag & tar tillbaka min plats. Vilket resulter i tjurig kisse som väldigt gärna blir gnällig. Gnälliga katter går dåligt ihop med artikelskrivande, så när jag flyttar på honom tar jag i regel även till mitt specialknep för att undvika kinket. Jag bäddar helt enkelt ner Momo under en filt. Alla filtar går bra, fast de i fleace är bäst. Idag blev det en mindre lyxig virkat variant - men det fungerar det med. Får bara liten en filt så gillar han i regel världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0