Svenskarna protesterar... Svenskarna har fått nog!

Jag är medlem i en Facebook grupp som heter "Bring REAL food back to IKEA SwedeShop". Så jag får kontinuerlig uppdatering om missnöjet ute i Swealand. Idag läser jag:

"Vem är med om vi ordnar en protest utanför IKEA i Brookly?"

& jag kan inte låta bli att tycka att det är VANSINNIGT roligt. Hallå... Svenskar protestera? Kan ni se det framför er. Ett gäng människor i vindtygsjackor med ett par hemmaskrivna plakat, så obekväma i situationen att de inte klarar av att ropa ut sin heliga vrede utan mest bara hötter med sagda plakat i luften. Fast inte för aggressivt... men vet ju aldrig om personen i fråga de facto jobbar på IKEA. Alternativt så har någon riktigt gått igång & involverat ett par småungar i prosterandet - då blir det lite mer action, man vet aldrig vad kids hittar på.

Vad jag vill ha sagt är att Svenskar inte kan protestera, det gör fransmän eller engelsmän mycket bättre. Till & med kolonialbefolkningen här i Toronto lyckades med att visa lite jävlar anama när G20 mötet gick av stapeln sommaren 2010. Men sannolikheten att ett gäng förortssvenskar i Brooklyn sätter eld på IKEA-flaggan & välter kundvagnar på parkeringen... slim to none.

Så jag tycker att missnöjet kanske kan komma till uttryck lite bättre än så - som exempel, i fyra år har jag troget köpt orkidéer på IKEA. Inte den senaste dock... denna skönhet kom från en liten koreansk blomsteraffär & även nästa lär komma från något annat ställe än just IKEA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0