Lägesförklaring...

Så angående det jag skrev igår - så här ligger det till. För att få sin PhD måste man avsluta ett visst antal kurser inom en bestämd tidsrymd. Detta har inte hänt pga att jag sedan 2007 har trott att jag inte skulle behöva göra några kurser inom min PhD. Detta helt efter information jag fått från avdelningen. Nu har det visat sig att detta inte stämmer. Jag har alltså inte avslutat de föreskrivna kurserna under den angivna tidsrymden vilket gör att jag officiellt inte är skriven som PhD-student längre. Det medför att jag inte har rätt till UofTs sjukförsäkring eller ens rätt till mitt visum, eftersom det är knutet till min tjänst. Enormt besvärlig situation med andra ord. Vad som gjorts åt det hela är att vi lämnat in en överklagan, det här är inte mitt fel men jag är den som blir lidande - så vi hoppas att universitetet tar hänsyn till detta & går med på någon form av undantag.

Själv orkar jag inte tänka mer på detta just nu - det är Thanksgivinghelg & jag tänker banne mig vara glad & fira i vilket fall. Vägrar ligga under täcket & gråta, så nu ska jag iväg & köpa 7 kilo kalkon. So, inget mer prat om tråkigheter de närmsta dagarna. Det är ju ändå inte så att immigrationshandläggarna kommer att jobba övertid under helgen...

Nu låtsas vi att livet leker!

Kommentarer
Postat av: Jo

Ok, jag förstår. Då ska jag hålla alla tummar jag har och tänka positiva tankar och allt. Det kommer att ordna sig.



Stor kram!!!

2011-10-09 @ 13:17:16
Postat av: Ida

Tack Jo. Ledsen att jag inte hörde av mig igår, men det var så mycket jobb med all mat att jag liksom inte tog mig ut ur köket under större delen av dagen.



Massa kramar!

2011-10-09 @ 16:11:34
Postat av: Jo

Det är lugnt. Jag drack vin till The Philadelphia Story istället =)



Kram!

2011-10-10 @ 12:37:43
Postat av: Ida

Oki, förlåt - den här helgen bara sprang ifrån mig. Speaking of att se något på TV, har du set Warehouse13 eller Eureka? För i annat fall måste vi nog skicka ett nytt USB-minne till Sverige...

2011-10-11 @ 12:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0