Men skoja?

Kunde inte hålla mig, var tvungen att kolla runt lite på möjliga lokaler där vi kan ha vårt bröllop. Efter att ha kikat på ett alternativ som omnämts tidigare sitter jag i soffan & känner mig lite småskakad. Är det bara jag som tycker att ett kuvertpris på 600 kronor är helt absurt? Jag får liksom lite ont någonstans i mjälttrakten. I mean, listar jag lite snabbt de allra mest nödvändiga personerna till vårt Sverigebröllop så landar vi på minst 30 pers, & då har jag inte ens räknat med alla mammas syskon eller mina kusiner... Det ger ett middagspris på 18000 kronor, vin naturligtvis inte inräknat.

Nu kan man ju argumentera sig blå över att "Det är ett minne för livet"... det fungerar ändå inte. Jag har ordnat SÅ många sittningar genom åren på yttepytte budgetar & en sak har jag lärt mig - det är folket som gör festen, folket & gott vin. Eller, är jag för synisk när jag betraktar dessa kuvertpris & klumpar ihop dem i grupper om tio & sedan jämnställer dem med en tur & returresa över Atlanten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0