Skogshuggarmiddag!

Jag kan ju inte sluta HÄPNA över de recept jag tvingas laga till SWEAs kokbok. Dagens instruktioner - tillverka potatismos av 14 potatisar. FJORTON?! Jag använde två, en var till oss två & jag dog ändå nästan av matkoma. Fortsatta instruktioner - använd 150 ml vispgrädde, hahaha... jo tjena. Det blev en liten dutt 10% & det räckte så väl. What else, jo men klassikern 200 gram ost. Absolut, om man vill att kärlen ska korka igen helt.


Efter diverse modifieringar fick jag i alla fall till en måltid som smakade gott & inte kändes allt för mycket "Hej hjärt & kärlsjukdommar!". Men alltså, allvarligt - skogshuggare kan äta så här, dagens normalmänniskor, NIET. Då blir vi alla US-feta & tro mig, det är bara sorgligt.

Kommentarer
Postat av: Jo

Men det måste väl ändå ha varit för typ 10 pers? Kan ju knappast ha varit ett resept för 2, 4 eller ens 6 st?

2012-04-02 @ 14:52:00
Postat av: Anonym

Ingen aning för hur många orginalreceptet var tänkt, men hade jag följt det precis hade vi tvingats äta samma mat lunch & middag i en vecka för att göra slut på allt. :)

2012-04-02 @ 16:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0