Cross Swamp!

Pappa mailar bröllopsdetaljer & jag mailar vidare dem till Paul för fortsatt diskussion. Alltid när Paul behöver läsa något på svenska så skickar jag det precis som det är & så är det upp till honom att översätta. Vilket han gör med hjälp av google translate - & herregud vilka roliga saker det får till ibland. Utan att avslöja för mycket av bröllopsplanerna så kan jag säga att byn Korsträsk figurerade i mailet. Vilket google translate korrekt översatte till Cross Swamp. Fniss... Fick en närmast ohejdad lust att dra upp en sverigekarta & bara mata in ortsnamn! Känner mig också rätt tacksam för att ma & pa inte bosatte sig i typ Gäddträsk. "So, where did you grow up?"... "Pike Swamp, it was a wonderful childhood - hanging around playing banjo all day long".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0