Jag försöker tänka negativt...

Måndag... BLÄ. Fem hela dagar kvar tills nästa helg, sitter i soffan & känner noll inspiration & livsglädje inför ännu en jobbvecka. Tankarna far liksom hela tiden tillbaka till stugan - tänk om jag vore där nu. Tänk om jag kunde få bo där ute & bara måla, påta runt & klippa ner träd... Inser ju att det här inte är ett hållbart tankesätt, jag MÅSTE koppla bort landet & fokusera på jobbet. Så jag försöker tänka på allt som är dåligt med stugan. Det faktum att det fortfarande dyker upp muslort lite vart som helst, att det är svinkallt på morgonen, att luftmadrasser verkligen är rätt osköna & att duschen är av typen "institutionsdusch/gympadusch" - alltså en sån som bara har ett kort munstycke som sticker ut från kaklet. Jag tänker på att det alltid dyker upp små konstiga djur överallt & ofta i min nacke...
& att spindlarna där ute blir cirka 4 cm långa... & jag försöker tänka på giftig murgröna...
Men då haverar det negativa stugtänket - för Paul har varit enormt effektiv i sin krigsföring mot just poison ivy. Numer får man leta efter gröna exemplar eftersom nästan alla ser ut som på bilden ovan, lidande för att Paul sprutat agent orange eller något liknande på dem. Sabla Paul att förstöra min nego-tänk... hur ska jag nu få något gjort den här veckan?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0