Life goes on...

Jag minns när jag jobbade på min master i Lund, hur roligt jag tyckte att det var - den energin jag kände för det jag gjorde. Den gnistan har aldrig infunnit sig här i Toronto. Istället har det varit en enda lång känslomässig tortyr för att vara helt ärlig. Jag har hållit god min, fått A:n i betyg, försvarat en till master & längtat iväg till alla PhD-konferenser för att få en två veckor eller så där jag återigen känt glädje inför geologin. Idag är de ögonblicken av glädje långt borta & jag känner hur jag bågnar lite... hur jag brytit ihop & gått sönder totalt om det inte hade varit för allt annat fint jag har i livet. Samt för det faktum att jag mått dåligt över det här så länge att jag faktiskt inte riktigt bryr mig längre. Lite, jaha, men kör på då - var så jävliga ni vill, det kan ju gärna inte bli mycket värre. Det är en mycket sorglig känsla, nu när jag lagt ner så mycket tid på det här. Samtidigt... om allt brister... ja då blir det ju till att uppfinna mig själv lite igen & det hade ju varit spännande på sitt sätt. Skrämmande men spännande & görbart. För en sak har jag lärt mig genom åren, så länge det inte rör sig om sjukdomar & olyckor så är ens problem faktiskt inte på liv & död. De kan KÄNNAS oövervinnerliga i stunden, men så fort man tagit ett beslut om att gå i någon riktning så brukar pusselbitarna falla på plats. Det är lite där jag är nu - i ett vägskäl.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh, vad trist :(

Iris ligger alltid på rygg i famnen, hon blir helt lealös när vi lägger henne så :)

Svar: Ja. Mina erfarenheter från UofT är inte de bästa. När jag väl kommer därifrån är det år som jag faktiskt inte kommer att vilja tänka på. Men men... det blir bra på något sätt tillslut.
Hm, så jag undrar om Mumin har lite Ragdoll i sig då?! :) För han blir som silly putty när han ligger på rygg! Att bäras runt som vanliga katter, så där över axeln är INTE ok. Då försöker han bara lirka sig lös.
Ida

2012-08-14 @ 13:29:30
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Haha, eller så är han bara lite knäpp Ida ;)

Fönstrena är spärrade, bara det att jag lossade spärren för att få in lite mer luft. Vände mig om... KATT BORTA. AH.

Svar: Mammut är speciell, det låter bättre än knäpp! :)
De är himla bra på att passa på när tillfälle ges - det är helt klart! Himla tur att du fick tag på henne i alla fall, skräcken är ju att de ska sätta av så snabbt att man inte hinner med. Herregud... ryser bara jag tänker på det.
Ida

2012-08-14 @ 17:46:24
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0