The matter of naming a cat...

T.S. Eliot skrev för länge sedan en vers om det här med att döpa katter... & för oss stämmer den rätt bra. Det ÄR inte lätt att komma på ett bra kattnamn. Vad ska det nya lilla livet heta? Om cirka en vecka ska vi få träffa vår uppfödares senaste kull & således är namnsdiskussionen i full gång igen. Vi hade ett namn som vi trodde att vi skulle välja, men så visade det sig att Paul tänkt fel på stavningen & att den rättstavade versionen också råkar vara synonym med en rätt taskig restaurangkedja... Ridå. Så sedan dess har vi försökt pitcha nya uppslag, varav alla fallit totalt platt. Plattast föll Paul förslag igår - Macaroon. För när jag hör det ordet så fixar jag inte riktigt att tänka på bakverk, utan det enda som cirkulera runt i mitt huvud är snabbmakaroner... & falukorv... & sedan kommer världens craving som ett brev på posten. Jäklar i min lilla låda vad jag velat ha falukorv just nu! Jobbigt, jobbigt, jobbigt! Vill hem nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0