Hotell i Stockholm?

Oki, Paul & jag måste boka hotellrum i Stockholm mellan den 30e december & den 1 januari. Världens i-landsproblem, men jag tycker det känns så himla jobbigt - för jag vill ju att det ska vara BRA men det är så svårt att få till. De här är våra krav: det måste vara mysigt & ombonat & helst så pass stort att man inte måste gå sidledes på var sin sida av sängen. Hotellet måste också ligga nära centralstationen & frukosten måste ingå & vara bra. I fall att någon av er som läser sitter på världens tips får ni gärna hojta till, för i annat fall blir det den gamla Ida-klassikern "spendera två timmar med att stressat titta på hotelfoton för att tillslut bryta ihop lite & satsa på något som oftast känns så där när man väl checkat in".
 
Uppdatering: Paul förkunnade helt enkelt att han ville bo på Freys igen om jag inte hade något emot det. Eftersom det eliminerade processen "beslut" så kör vi helt enkelt på det. Tycker Freys var supermysigt när vi bodde där julen 2009 & eftersom vi försov oss & missade frukosten den gången så blir det ju spännande att se hur den är!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Jag har ingen aning om hotell så jag är glad att ni hittat ett alternativ :) Vi bodde på Söder sist, på Scandic. Riktigt fint och härligt. Fast lite långt från centralen :)

Svar: Efter x-antal stockholmsbesök så har vi dyrt & heligt lovat varandra att vi bara ska boka rum på promenadavstånd från C-stationen. Vi har alltid så grymt mycket packning att det bara är världens gissel att ta oss till hotellet annars. Sure, det finns taxi - men är det vanligt promenadavstånd så känns det liksom som om man SKA gå dit. :)
Ida

2012-12-07 @ 03:55:19
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tips annars: bodde här på vår bröllopsnatt
https://www.rica.se/vara-hotell/stockholm/rica-hotel-gamla-stan/

Svar: Men gud så fint, där hade jag älskat att bo! Som sagt, nästa gång vi är i Stockholm utan massa bagage! Har bott på Rica närmare stationen tidigare & de hade en helt grym frukostbuffé. Kommer som sagt att vara i stan mellan den 30e & 1a, hade varit jättejul om vi kunnat ses för en fika! Kram
Ida

2012-12-07 @ 09:17:51
Postat av: Camilla

Ett hotell som jag vet är bra är sjöfartshotellet, ligger vid Slussen dock men med vacker utsikt! :)

Svar: Om vi någon gång är i Stockholm utan min vikt i bagage ska jag definitivt kolla in sjöfartshotellet! :)
Ida

2012-12-07 @ 13:26:35
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Jo

Annars finns ju Scandic Continental som ligger mitt emot centralen så närmare än så kan det inte bli =) http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sverige/Stockholm/Hotels/Scandic-Continental-Stockholm/#.UMHjz-TWjg0

Svar: Men inte så mysigt tänker jag... Fast väldigt nära är det ju!
Ida

2012-12-07 @ 13:41:53
Postat av: Åsa

Ska nog gå fixa fika tid =)
Du, jag har bott på:
http://www.nordiclighthotel.se/en/
Det är precis brevid T-Centralen. Ganska lyxigt =)

Svar: Åh, massa bra hotelltips! Fast det som du skickade tidigare var min absoluta favorit, så sött! Du kan väl se vad som fungerar för dig för fika, det enda vi har spikat så här långt är att vi har planer mellan 12 & 3 den 30e.
Ida

2012-12-07 @ 17:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0