Hur kan man vara så arg?

Imorse var det varken väckarklockan eller Mammut som väckte oss - istället vaknade vi av att grannarna bråkade något helt episkt. Klockan 06.05 låg vi där i mörkret & lyssnade på "I'm so fucking tired of this, I've fucking had it!". Jag vet inte hur många gånger ordet "fuck" skreks där på andra sidan väggen, men för mig kändes det helt obegripligt att man vid den tiden på morgonen redan kan vara så OTROLIGT arg på någon. Klockan sex på morgonen är jag som en yrvaken liten pälsboll - ruffsigt hår, små ögon, varm & lealös. Att stå & rya ut ilska & frustration så där i ottan känns bara helt verklighetsfrämmande & skulle Paul ställa till en liknande scen... jag tror att jag tuppat av från chocken. Nu bråkar vi ju i för sig i princip aldrig, men bara tanken på att starta dagen så där som våra grannar gjorde får mig att få ont i magen. Farmors goda råd om att man aldrig ska låta solen gå ner över ens ilska är ett väldigt bra råd. Dock tror jag inte grannarna uppskattat om jag stuckit in en liten lapp i brevlådan som påmint dem om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0