Men gud, vad äter ni?

Ser så otroligt mycket fram emot imorgon - för då känns det legitimt att fira de saker jag velat fira under veckan men som jag sparat för att de behöver en skål i äkta bubbel. Så som min nyvunna Eurobonus silverstatus, eller att Paul hade världens bästa utvecklingssamtal på jobbet. Sånna där små saker som utgör guldkornen i vardagen. En annan klassiker är ju att fira att det är slut på arbetsveckan & att fredagsmyset infinner sig. Jag funderar lite på om jag ska försöka få till en riktigt helsvensk myskväll. Tacos. Serverat med mejeribaserade röror som fått stå till sig i kylen. Kanske lite majs till om jag är wild and crazy. Eller vänta... det fungerar väl inte alls i LCHF-tider. So, massa ost istället då & så struntar vi i att räkna med brödet. What else... åh, hade ju varit klockrent med lite dillchips! Om vi nu ätit det. Shit, jag har varit borta för länge - jag kan inte längre trovärdigt ironisera över svenskars matvanor... Vad äter den typiske 2012-Svensken under fredagsmyset? Manchege ost?

Kommentarer
Postat av: Jo

Tror inte att skillnaderna är så fantastiskt annorlunda från när du åkte =) Fast Tacos är mer lördags-middagen framför Melodifestivalen. Här har du lite olika exempel på fredagsmys =): http://sv.wikipedia.org/wiki/Fredagsmys



Kram!

2012-01-20 @ 13:55:57
Postat av: Ida

Det står med i SAOL? Wow!



Stycket kring "Fördelar & Nackdelar" var ju väldigt underhållande, gud så fattigt att sitta & dricka vatten på en fredag! Lite saft kan de väl i alla fall få!



Men plockmat alltså... kanske tapas är den starkaste fredagsmystrenden just nu?

2012-01-20 @ 15:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0