Världens sämsta träningspartner...

När jag jobbar hemma som nu försöker jag klämma in 20 minuters träning under dagen - lite sit ups & sånt för att mota det dåliga samvetet i grind*. Har kommit fram till att det inte spelar någon roll NÄR på dagen jag gör detta, eller hur TYST jag än är. Trollet kommer ändå att gå från det här stadiet...

till klarvaken tiger i samma ögonblick som mina magmuskler gör den minsta lilla ansats till att spänna sig. Sedan följer någon slags kombination av träning & lyft av liten katt.

Sure, han är söt. Men försök göra sit ups när du har en katt som nödvändigt ska sitta på din mage & bita på något (här finns flera favoriter, så som dragkedjor & snoddar - hår går också bra om inget annat bjuds).

*Min träningsmotivation dog efter Fjällräven Classic. Att hänga på gymmet kändes bara så fjuttigt, trist & meningslöst efter den ansträngningen.

Kommentarer
Postat av: ma

Det gjorde min motivation med efter FC, och jag tror att den utmaningen var lite för stor för mig. Nu börjar jag gå igen men är inte upp i 5 mil/vecka, långt ifrån. Lite sorgligt känns det! Jag har också justerat ribban lite lägre för att ändå göra något, annars börjar jag förakta mig själv. Hör så hemskt! Kram på dig!

2012-01-20 @ 20:05:44
Postat av: Ida

Fast mamma, du gjorde det SÅ bra! Jag har sagt det förrut & jag står för det, hade det bara varit du & jag så hade vi fått guld.



Men som sagt, motivationen försvann liksom efter det. Har inte gjort ett enda jota sen då & jag känner igen vad du menar med självförakt. Är ju smal, det är inte det, men allt är så mjukt. Inga muskler & jag känner mig så svampig & svag. Inte ett dugg kul. Önskar att jag kunde komma igång & träna med dig, tycker så mycket om när vi är ute & går tillsammans!



KRAM!

2012-01-20 @ 20:26:03
Postat av: ma

Ja, Ida powerwalk - va! Det kan vi!

2012-01-20 @ 23:24:28
Postat av: Ida

Det kan vi, det är vi ta mig tusan bäst på! Samt, att vi har så bra konversationer när vi är ute & går - saknar dem...

2012-01-21 @ 03:30:52
Postat av: ma

Dito! Kram

2012-01-21 @ 11:51:28
Postat av: Ida

Mammut är inte alls lika bra på att prata... du klår honom alla gånger som träningspartner!

2012-01-21 @ 14:28:06
Postat av: ma

Ha, ha - alltid något att vara bra på! Kram

2012-01-22 @ 16:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0