Bröllopsplanerna tar sakta form!

Nejmen oh så glad jag är idag, kyrkan är bokad! Bästa farmor jagade prästen ur semesterlunket & fick honom att skriva upp oss på det datum vi önskat oss, perfekt! Nu kvarstår frågan om vart vi ska ha den efterföljande festen. Jag tänkte "ute i stugan, jättemysigt om vi gör om båthuset till ett ställe vi alla kan äta middagen!". Farmor tänker "BÅTHUSET?! SORKPEST". Inte helt kompatiblet - så nu tittar vi på vilka alternativ som finns i Älvsbytrakten. Tillsammas har vi lyckats komma på två tänkbara ställen. Farmor, som är så guld värd, har ringt & frågat om alla detaljer & vi har informerats om att hyran för den ena lokalen ligger på 500 kronor & den andra på 200. Alltså, jag hajade ju till lite när jag hörde priset - eller snarare bristen på pris. Men Paul, han kan inte begripa det alls. Tre gånger har jag över skype fått förklara att "NEJ, jag har inte missat en nolla". Min blivande man verkar oförmögen att ta till sig norrlandspriser, de har temporärt kortslutit hans hjärna. 
 
Quote:
 
"My brain has not quite grasped that you could rent a place for the day for under $100"
 

Kommentarer
Postat av: Aleka

Vad skönt att ha bockat av en så viktig grej på att göra listan! Vi har inte kommit någonstans över huvudtaget. Men de låter ju som helt galna priser! vi kanske borde gifta oss där uppe också =P

Svar: Jo det kändes himla bra att få bocka av den punkten på min to do lista som jag har på mitt www.theknot.com konto! Nu har jag bara 163 kvar! :D
Ida

2012-07-14 @ 00:12:49
URL: http://swedishingreece.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0