Nejmen du förstår, jag är för cool för dig...

Vår grannes hund Buddy vill så gärna hälsa på Mammut varje gång vi går förbi. Mammut, han uthärdar.
Låser blicken i fjärran & ställer mentalt in sig på att han snart inte behöver hänga med det där grannbarnet som människorna råkar vara förtjusta i. Så får Buddy in en liten sniff...
& svansen slår trumsolon på bron i glädjerus & Mammuts nacke sjunker lite & blicken blir mer glasartad. VILL INTE GOSA MED HUNDAR, VILL ATT MÄNNISKOR SKA GOSA MED MIG & SÄGA "ÅH" - BORT VARELSE. & människor tittar på de två & bara "Åååh!"
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fniss. Mammut då! Ser ut dom när Iris motvilligt hälsar på folk hon inte är intresserad av..

Svar: Det är faktiskt jättekul att låta de två hälsa på varandra. Buddy är SÅ till sig, men vet att han inte får röra på sig för mycket för då vill Mammut inte vara med längre. Så han blir helt stirrig i sina försök att sitta still så att Mammut KANSKE ska nosa på honom. Mammut är inte ett dugg rädd, bara väldigt ointresserad - tror att det beror på att Buddy inte kan klappa honom. Vårt lilla uppmärksamhetsbarn orkar liksom inte slösa energi på något som inte ger gos tillbaka.
Ida

2012-07-17 @ 21:49:54
URL: http://matildalo.tumblr.com/
Postat av: Matilda

Haha. Flytta hem till Sverige så jag kan gosa med Mammut!

Svar: Jag jobbar på det!
Ida

2012-07-18 @ 20:41:40
URL: http://matildalo.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0