Back to Diabetes Food!

Fick oförklarligt tonfisksug - var bara tvungen att ha tonfisk till middag. Så jag tvingade in Paul på St Lawrence Market & stegade bestämt iväg till vår fiskhandlare & köpte var sin stek åt oss. Väl hemma lagades den till enligt ett recept som jag hittat i en av de otaliga diabetestidningar som jag samlat på mig, inte för min skulle då utan för pa´s. Vill kunna laga mat som han kan äta utan att behöva tänka efter.


Så idag marinerade jag först tonfisken i en blandning gjord av 1.5 tsk balsamicovinäger, 1 tsk olivolja, salt & peppar samt en stor nypa torkad basilika etc (italiensk kryddmix). Hackade sedan ihop ett gäng körsbärsbärstomater med massa fänkål, en scharlottenlök & en knippe färsk basilika. Lite rivet citronskal på det samt salt & peppar & vitlök & så var salladen klar. Skickade sedan ut Paul till grillen med tonfisken & bad honom steka den 3 minuter på var sida, medan jag blandade ihop en dressing av grekisk yoghurt & västerbottensost/smuggelost. Perfekt middag när man inte vill äta något jättetungt men ändå bli mätt. Nästa gång jag lagar den här rätten får det bli med rosé till för att få upp sommarkänslan lite extra, perrie har inte riktigt samma effekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0