No, we're not climbing the embassy...

Jag klev in i väntrummet på advokatkontoret - högblankt trä, beige färgsättning, soffgrupp & välpolerad sekreterare. I soffgruppen satt ett par som såg ut exakt så där som jag gjort allt för att undvika att se ut som. Alltså... kvinnan... blå ögonskugga hela vägen upp till ögonbrynen, pälsjacka med ormskinnsinslag & så håret i knut. Med en sån där åttiotalshårsnodd model XL & gjord av sammet. Redan där kände jag mig rätt uppåt, lite "Jamen... om den typer av personer kan få uppehållstillstånd så kan väl jag också!". Sedan kom advokaten & vi blev eskorterade till hans kontor, slog oss ner... han kikade genom våra papper - hummade lite. Tittade upp "So, you're from Sweden?". Jag svarade ja, hans reaktion "That's great! Sweden won't be a problem, let's face it - it's not like you guys climb the walls of the embassy to get into our country. No one will think that you have arrange all of this to escape FROM Sweden!".

Älskade lilla Sverige, du är bäst.

Kommentarer
Postat av: ma

Vad bra!

Något helt annat. Farmor har problem med PKU/PIN -koden och nätanslutningen. Hon undrar nu om Paul kan hjälpa henne med detta. Han har visst gjort det någon gång tidigare genom att ringa till Tele 2. Ledsen hammo! M

2012-03-01 @ 22:53:47
Postat av: Ida

Ja det kändes skönt!



Gällande farmors problem... Paul hjälper gärna till om han kan, men beskrivningen "har problem" är lite för vag. Ringer han Tele2 å farmors vägnar måste han ha en bättre beskrivning av vad det är som inte fungerar. Tror att det lättaste sättet att lösa detta på hade varit om farmor bett Ann eller Roland att ringa Tele2 åt henne. Fast jag kan ringa hennes hemtelefon till helgen & höra mig för lite mer.



Kram!

2012-03-01 @ 23:08:34
Postat av: ma

Det var det hon angav som problem till mig och som efterfrågades på de varningsskyltar som kom upp. Jag kan informera henne om att du ringer upp henne under helgen.

Jag har en viss misstanke om att problemet kan var att nätuppkopplingen inte är betald sedan Mgs flyttade till SA. På något sätt hade räkningarna hamnat till honom från Gunnar och vi har inte fått någon betalningsavi under jan eller feb -12. M

2012-03-02 @ 19:40:01
Postat av: Ida

Ajdå... ja den biten kan ju inte Paul & jag göra något åt härifrån Canada. Kan ni ringa till Tele2 & höra vart räkningarna går? Stackarns farmor måste ju ha internet, hon skriver till mig hur ofta som helst & berättar hur lycklig hon är över att kunna maila med mig & Magnus samt läsa min blogg. Så det här måste vi ju fixa!

2012-03-02 @ 19:48:04
Postat av: ma

Har Paul fakturaupgifter, fakturanummer eller något annat som jag behöver för att kunna reda ut saken med Tele2? M

2012-03-02 @ 23:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0