En liten sten tack?

Idag är en sån där dag då jag önskar att någon hade kunnat knacka på dörren & säga "Vi har lagt in en jättestor sten i din trädgård i fall att du vill ha något att krypa in under". I så fall hade jag tackat, satt på mig någon gosigt & stort & sedan rullat ihop mig till en liten boll & lagt mig under den där stenen & väntat ut bättre tider. Med bättre tider menar jag den dag då jag inte längre är bunden till det här landet & jag aldrig mer behöver känna mig tvingad att stanna här fastän jag inte vill. Som Jo konstaterade igår, det här med att flytta hit var inte så genomtänkt. Sure, jag träffade Paul & det är jag enormt tacksam för - men ursprungsanledningen till flytten hit, mitt jobb på UofT... åh vad jag önskar att jag levt i ett paralellt universum där allt var precis tvärtom mot hur jag upplevt min tid där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0