Skönheterna & odjuret...

Tog en liten eftermiddagspaus för att plantera lite fler blommor samt ett gäng tomatplantor som fick följa med hem från stugan eftersom det inte finns plats för dem där ännu. Så skönt att sitta i skräddarställning i solen & drälla med jord, peta ner plantor & koppla av & inte behöva tänka på effekten av multipla variabler! Fick ner det mesta, bara en liten planta kvar eftersom krukorna tog slut. Så nu är årets blomsterbänk nästan komplett!


Mestadels har jag ju planterat lavendel, men ett å annat undantag har slunkit med - så länge de uppfyller kriteriet "blått/blålila".

& jag tycker att det börjar ta sig, att det börjar bli fint & min mentala karta över hur jag vill att förlovningsfesten ska se ut börjar mer & mer klarna.

Finast av alla blommor som står där ute är lätt mitt lilla "golden lime" träd som jag fått av Paul. Älskar citrusplantor & är helt till mig över att jag har blommor på det. Hoppas, hoppas, att jag inte tar död på det utan att jag faktiskt kan plocka lime senare i sommar & göra margarita från scratch!

Så långt allt väl... fast. Det måste väl finnas ett troll i alla sagor. Något fult som lurar under bron. Så även i min lilla oas... Suck. Behöver jag säga att det var en present & att både Paul & jag bangade på att kasta ut den. Har enats om att vi ger den den här sommaren, sen kommer det att ske en tragisk istappsolycka någon gång i februari & så åker den ut. För banne mig att jag ska ha eländet ståendes i min trädgård även nästa sommar!

Kommentarer
Postat av: Jo

Men den är ju JÄTTEFIN, förstår inte alls vad ni snackar om =D

2012-05-23 @ 21:17:42
Postat av: Ida

Jo men eller hur. Tror att jag ska inhandla lite lampskärmar med katter på för att kompletera. Är ju så sött...

2012-05-23 @ 21:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0