THE table decoration?

Vi äter lunch ute i solrummet, Paul sitter & knaprar på en knäckemacka med jordnötssmör på (jag vet, udda...) & tittar på sötpotatisplantan som vi håller på att dra upp till stugan.

"Pretty flower"

Konstaterar han & vi fnissar lite...

Moi - Very pretty. Perhaps we should use them as table decorations for the wedding dinner?
Paul - Very rustic!
Moi - It´s a go then!

Mer fniss...

Nej, måste tänka bort tanken så att den inte sätter sig! Måste komma på något som är åtminstonde lite vackrare än det här!

Kommentarer
Postat av: Hanna Eriksson

Hej Ida! Jag skulle bara vilja tacka för en bra och underhållande blogg. Jag bor själv i Toronto och känner igen mig i mycket du skriver om. Känns skönt att det finns fler svenskar här :) //Hanna

2012-05-31 @ 00:54:29
Postat av: Ida

Hej Hanna! Tack för dina snälla ord & vad kul med en till svenska i Toronto! Hur länge har du bott här & hur kom du hit, jättenyfiken!

2012-05-31 @ 00:58:45
Postat av: Hanna

Hej igen! Är här pga Kanada-man, verkar vara en vanlig anledning enligt de svenskar jag träffat.. Åker lite fram och tillbaka mellan Svea och Toronto för jag har inget arbetsvisum än(håller på och söka) Vi bodde i Sverige förra året men tanken är att vi ska försöka oss på ett liv här nu..Vi bor i Beaches där vi trivs väldig bra. Är så kul att läsa din blogg och inse att det faktiskt finns fler svenskor här(med Kanada-man och hemlängtan) :)

2012-05-31 @ 20:01:17
Postat av: Ida

Det är väldigt vanligt, folk blir alltid lite förvånade när jag säger att jag kom hit helt av mig själv & sen mötte Paul. :)



När det gäller fler svenskor - vi är mer än 200! Vet det eftersom jag sitter i SWEA Torontos styrelse. :)



Är väldigt nyfiken på hur det var för din man att bo i Sverige ett tag - i fall du känner för det hade vi kanske kunnat ses för en fika någon dag?

2012-05-31 @ 22:36:11
Postat av: Hanna

Det hade varit supertrevligt! Som sagt jag jobbar inte så jag kan i princip när som helst. Mitt mobilnr är 416 953 2633 och min mail [email protected]. Bara hör av dig när du kan ses! :) Kul!



2012-06-01 @ 00:52:02
Postat av: Jo

Ang bordsdekoration tror jag att vad som helst skulle vara finare. Men om du vill ha lite inspiration så får du här: http://www.brollopssiten.se/brollop-galleri-bordsdekorationer.html



Kram!



P.S Just ja, blir det någon skypedate eller har du för mkt att göra?

2012-06-01 @ 12:59:41
Postat av: Ida

Hanna - kommer att jobba down town nästa vecka, kring Spadina & College? I fall att du har lust kan vi kanske ses för lunch någonstanns där?



Jo - Tack, tack! Jag hänger rätt mycket på Martha Stewarts hemsida, så jag tror att jag ska kunna komma fram till något mer lämpligt. :) Är så himla slut i huvudet idag, så vi kanske kan ta vår skypedate nästa vecka? KRAM!

2012-06-01 @ 15:59:04
Postat av: Jo

Ja, det Martha inte vet om bordsdekorationer är inte värt att veta =)



Absolut, vi tar det nästa vecka. Samma tid?



Kram!

2012-06-01 @ 19:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0