Det här med fredagsmys...

Nu när Paul & jag ska gifta oss & allt så känns det ju lite extra viktigt att banka in lite svenskhet i kroppen på honom. Jag känner att han inte riktigt har förstått konceptet "fredagmys" till fullo, så det är helt enkelt mitt ansvar att guida honom - så att han ser att FREDAGSMYS är det enda sätt man kan leva på. Jag tänker att vi efter lite träning kan uppnå fredagsmys tillsammans, men fram tills dess så är det mitt ansvar att ledsaga honom. Idag startade jag starkt med att:
 
1) Städa huset - absolut nödvändigt för fredagsmys, man kan liksom inte mysa om det finns dammråttor i hörnen
2) Laga chilli (Ah ha! Två flugor i en smäll, fick in det mexikanska elementet där - nästa helg avancerar vi vidare till tacos), för när det är fredagsmys måste man äta varm gosig mat. Sushi tex har 0 fredagsmysfaktor
3) Tända biljoner med värmeljus. No Friday without IKEA smoke!
4) Införskaffa lite pynt, idag nejlikor
& Paul klev in genom dörren & bara "Oh, it smells so good and you've made it so pretty!" & jag skakade på huvudet & sa "No honey, I made it Fredagsmys". Jag ser på det här som ett stort steg frammåt för våra framtida fredagar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0