The To Do list...

Trumvirvel... Idag kommer kokboken! Tjoho! Någon gång innan lunch kommer 500 böcker att lastas in i vår hall. Jag försöker föreställa mig volymen men kan inte riktigt... I vilket fall, jag räknar ner minuterna som ni kan förstå. När boken väl levererats så blir det till att hasta ner till Harbourfront igen. Måste försöka hitta ett gäng varor ute i kaoset som ska in i köket. Någonstans där ute i virrvarret vet jag att det finns ett gäng pepparkakor & hinkar med lingonsylt som är mina... Rota, rota. 
Sen sätter projekt "rödbetssallad igång". Räknar med att försöka få ihop minst tio liter idag. Då har vi så att vi klarar oss fram till eftermiddagen på lördag. Himla glad för att jag inte behöver göra gravlaxsåsen i år, urk för att stå & röra ihop en 5 liter vinägerbaserad sås - lukten bara sätter sig i kläderna tycker jag. What else... steka köttbullar till köttbullemackorna, skiva citroner, skiva gurka, hitta dukarna till bordet & se till så att vi inte får dukarna från barnloftet (täckta i gammal pepparkaksdeg & glitter...). Sen måste jag se till så att vi har ett par liter bleklösning i rätt koncentration för att bli godkända av Health Ontario & så kommer Paul att dyka upp med 98 salladshuvuden som måste tvättas. Fullt upp med andra ord & imorgon drar vansinnet igång, vår 30:e julmarknad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0