Det här med väggfärg...

Fick precis det här kortet skickat till mig från Pauls mamma:
Jag ser på överkastet som jag tycker är så himla fint & glädjer mig över att vi kunde köpa det till stugan. Har nämligen suktat efter just det här settet så många gånger (älskar ju den där lantliga/porslins stilen), men det fungerar inte i vårt sovrum i Toronto. För det är gult & gult fungerar rätt uselt ihop med allt utom vitt. Gult & brunt = hej 70-tal. Gult & rött = känns rätt så Gryffindor & gult & blått må vara fint på svenska flaggan men känns sådär skrikigt att sova i & på den vägen är det. Målar man gult blir man helt enkelt rätt begränsad när det kommer till all annan färg. Åtminstonde om man som jag inte riktigt klarar av att ha ett hem i kontrastfärger. SÅ nu bestämmer jag helt enkelt att Paul inte får välja färg i fortsättningen. För det var han som propsade på den där gula kulören & fy tusan vad vi fått kämpa för att få till sovrummet hemma medan sovrummet i stugan typ krävde en halvtimme på en antikaffär & ett impulsköp på järnaffären. Sure, svenska folket är kanske lite väl gung ho på att måla ALLT vitt. Men jag förstår ju varför, för herregud så praktiskt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0