Kattcirkusen...

När vi är ute & kör bil... herregud vilken liten kattcirkus vi är! Jag vet att vi bara har två små liv i bilen, men ibland känns det som tjugo! Som idag när vi skulle köra hem. Fem minuter från stugan hoppar Mammut ner i bilkattlådan & jag bara "NEJ... nu är Mammut i kattlådan!". Varpå Paul börjar spana efter P-ficka så att vi kan svänga in & rensa i fall det behövs. Innan vi hittar sagda P-ficka, tror ni inte att Digby OCKSÅ hinner ner i lådan för en liten session... Paul nitar på världens minimalaste utbuktning av vägen & tittar på mig, "Pray that it is pee and nothing else!" säger han & lämnar bilen. Jag vänder mig om & där sitter Digby fortfarande i lådan & Paul står utanför med händerna kupade runt ansiktet & stirrar ner på katten & lådan. Jag börjar fnittra hysteriskt... min fästman är en fönstertittare som spanar på katter som går på lådan! Paul återvänder till bilen & möts således av hysteriskt gapskrattande flickvän.
 
En timme senare, i Barry - vi svänger ut från Starbucks med små middagslådor & var sin sugrörsförsedd frappuccino & Digby SÄTTER sig på mitt sugrör. Jag storknar på den sockerärta jag precis stoppat i munnen & gråter av skratt de följande två minuterna. De små liven... de gör ju onekligen livet lite mer oförutsägbart!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fniss... Katter alltså!

Tack för kramarna! Svante som ju är en oreserverad myskung har tröstat sin matte sedan igår genom att leka plåster på mig.

Svar: Jo det hände ju onekligen alltid något när man har katter kring sig!
Vad bra att du har Svante! Himla skönt med en kramvillig katt när man känner sig ledsen!
Ida

2012-10-01 @ 10:52:25
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0