Dagens mest traumatiska...

Herregud... Pga försäkringsfrågor så har vi bokat in både Mammut & lillebror på veterinärbesiktningar inom de första 24 timmarna sedan de anlänt. Självklart har de redan gått igenom en, men vi måste ha ett utlåtande från vår veterinär att observationerna stämmer - annars får vi inte det försäkringspaket vi vill ha. So, efter lunchen idag packade jag ner liten i vår "baby kattbur", alltså en liten djurtransportväska som man hänger på magen. I början gick det ok, men halvvägs till vår veterinär (1 km att gå) fick kissen psykbryt & bajsade på sig. SÅ MISSERABEL KATTUNGE. När jag väl kom fram till veterinären var jag halvt gråtfärdig & med en puls på typ 180... Usch så hemsk jag kände mig! Så vi fick inleda med ett bad i diskhon innan vi fick träffa veterinären, som tyckte att lilla kissen var världens sötaste fastän halva katten var dränkt råtta. Att sen stoppa tillbaka liten i buren när det var dags att gå hem, näää... jag kände mig som tidernas djurplågare. Nu är vi i alla fall hemma & jag har en liten kattkropp tryckt mot mig - han slockande nämligen så fort vi kom innanför dörren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0