He made it!

Jag har gått runt med en liten klump i magen över lillebror de senaste dagarna - vi ska ju hämta honom på måndag, men jag ville inte ropa HEJ förrän han klarat av veterinärbesiktningen. Har gråtit nog över Esme, så jag var livrädd för att något skulle vara fel den här gången med. Vilket ju hade varit maximal otur med tanke på att vår uppfödare i princip aldrig haft några problem alls med sina kullar... men, men, ni vet hur hjärnan spinner iväg. Anyway, har precis fått ett mail & allt är tipp topp! Så, så, lycklig! Nu BLIR det kattunge på måndag! Tydligen hade enda svårigheten under besiktningen varit att lillebror spunnit så mycket & velat gosa så mycket att veterinären hade haft problem med att lyssna på hjärtat. Så fort lillebror blev fasthållen förvandlades han bara till en liten spinnande, kråmande, pälshög - inte en katt i gevakt. :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

HAHAHA. Förlåt, men jag trodde först du syftade på din tvåbenta lillebror. Vadå veterinärbesiktning? ;)
MEN HURRA! Snart är vi båda med kattunge!

Oklart vart fåtöljen kommer ifrån. Ska jag ta reda på alt. råka få med mig den hem på tisdag?

Svar: Fniss... Jag publicerade faktiskt inlägget, kollade på bloggen så att det såg rätt ut & bara "hm... mycket möjligt att 100% av de som läser detta kommer att tro att jag syftar på Magnus - åtminstone inledningsvis". Fast nu får nya katten heta lillebror på bloggen fram tills det att vi helt enats kring namnet. Börjar komma nära en uppgörelse!
Synd att det inte finns kattungeledigt, då hade du kunnat komma hit & så hade vi kunnat dra runt på Svante & lillebror i var sin transportväska & druckit fraps från Starbucks! Perfekt ju!

Inte lönt att kolla upp, jag inser ju att den fåtöljen är "one of a kind" - men drömma kan man ju alltid! ;)
Ida

2012-09-14 @ 18:40:06
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Den enda som blir kattungeledig i det här hushållet är ju faktiskt Patrik. Han är ledig tills han börjar nya jobbet och ska därför hänga med Svante och Iris om jag måste till skolan... Avis!

Svar: Det låter väldigt orättvist tycker jag - inte alls för delad föräldraledighet när det kommer till kattungar!
Ida

2012-09-14 @ 20:22:25
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Inte jag heller. INTE ETT DUGG!

Svar: Vi får lobba på att få in det som valfråga till nästa val!
Ida

2012-09-14 @ 21:52:32
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Alex

Oh vad härligt! grattis. gud vad mysigt med en liten kattunge

Svar: Ser fram emot det så galet mycket! Det kommer definitivt att bli kramkalas här på måndag!
Ida

2012-09-15 @ 12:07:03
URL: http://swedishingreece.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0