Jag tror att det är hat...

Jag sitter på kontoret & försöker kategorisera den känsla jag har för min arbetsplats - jag tror att det är hat. Den dagen jag inte längre behöver gå hit kommer att vara den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Forget giftemål, kattungar, julafton, eventuella barn... Den dagen jag packar ihop mina prylar & lämnar detta bygget bakom mig kommer utan tvekan att slå allt det där. För allt det där, det är liksom guldkanter på den del av mitt liv som jag redan älskar. Medan att inte längre behöva gå hit... ja det kommer att vara som att gå från den djupaste dal till den högaste höjd.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hur långt har du kvar innan du är klar?

Mycket stolt över Iris & hennes kel med Patrik! :)

Svar: Ett år, om jag känner för att fortsätta så här... Vi får se vad som händer.
Lilla, fina, Iris! Nu får vi bara hålla tummarna för att hon accepterar Svante också!
Ida

2012-09-13 @ 12:08:47
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Men visst är du doktorand?

Svar: Ja det är jag, men jag är ärligt så trött på det här universitetet att jag känner för att bara ta mina saker & dra. Helt enkelt skita i om jag blir doktor eller inte.
Ida

2012-09-13 @ 15:56:35
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Så himla himla trist! :(

Svar: Jo på sätt & vis, men nu har det varit så här så länge att jag faktiskt inte bryr mig riktigt längre. Vilket är rätt skönt, hade ju varit fruktansvärt om liksom hela mitt liv enbart gått ut på att bli doktor. Nu får det gå som det går & jag är säker på att allt blir bra på något vänster tillslut!
Ida

2012-09-13 @ 21:51:49
URL: http://matildalovisa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0