Liten uppdatering på gästboksprojektet...

Jag tror att jag har målat lådan tre varv nu...
Den har ju helt klart gått igenom en rätt radikal förändring om man jämnför med hur det såg ut i utgångsläget, men jag tror att det blir till att måla ett par lager till. Funderar även på att ge den en lätt slipning för att få en liten jämnare yta att arbeta med. Just nu är den liksom lite "penselrandig". När jag väl fått till färgen måste jag försöka tåta ihop någonslags dekoration till locket. Allra helst önskar jag att jag varit en mästare på att hantera sticksågar så att jag kunnat såga ut vårt monogram till locket. Fast... så tänker jag på hur det var att slita med lövsågen på träslöjden i skolan... hur obarmhärtigt lång tid det tog & hur oändligt mycket fulare resultatet alltid blev i förhållande till de förhoppningar man haft. Så jag tror att det fortsatt blir att hålla sig till färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0