Stugförberedelser...

Paul kom hem med sushi till middag - för att fira att jag klarat av en jobbgrej jag kämpat med i en halv evighet. När vi väl pillat i oss alla små bitar, med alldeles för mycket wasabi på, beslutade vi oss för att åka iväg & köpa lite stugprylar. Jag hade en sak på listan - en konservöppnare. Sist vi var ute i stugan råkade jag nämligen glömma vår hemma & då blev det chili utan kidneybönor till lunch... Paul hade 892 saker på sin stuglista så vi tillbringade en timme på Canadian Tire med att jämnföra glödlampor & annan mindre spännande utrustning. Ida dog tråkdöden medan Paul pratade på om watt & förbrukning & LED. Alltså, vad är det med män som tycker att sånt är ens avlägset intressant?
 
Tillslut rullade vi bokstavlingen talat ut från affären - tillsammans med en jättestor soptunna på hjul som vi på något vänster ska frakta upp till stugan på fredag. I fall att bilen inte mirakelväxer lite tills dess kommer Mumin & Digby alltså att få dela baksätet med sagda soptunna. Känns inte optimalt, men det gör inte heller bråten i stugkällaren... På riktigt tror jag aldrig att jag sett en källare fyllt med så mycket elände. Känns fint att det är vi som har det ensamma nöjet att rensa ut alltihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0