En jätteful tapet senare...

Det här med att riva tapet tyckte jag var hur kul som helst, så jag gjorde det lite till mitt projekt under de sista bröllopsresedagarna. Huset är ju också byggt lite skackigt, så på vissa ställen hade ett par spikar krypit ut & på andra ställen kunde man se metallkanterna som används för att förstärka hörn - så Ida gick igång med hammaren & spacklet något helt hejdlöst. Älskar att spackla! I nuläget behöver hallen sandas en gång till & sen kan vi börja måla! Så just nu ser väggarna lite blaffiga ut, med stora spackelfläckar överallt... men jag tycker i alla fall att det är bättre nu än vad det var tidigare!
Sen visare det sig tyvärr att mattan är LIMMAD - döden. Vi har haft samma orangea matta i alla tre sovrum, men de hade bara orkat limma den i vårt sovrum, vilket var himla tur för limmet har liksom dött åldersdöden & format någotslags pulverludd som man måste skrapa bort från golvet. Det är inte bara väldigt tidskonsumerande, men även ett rätt ansträngade jobb & så snyter man orange i typ en vecka efteråt... Isch. När vi fixade sovrummet hade vi tur, mamma & pappa hög i & hjälpte oss. Hoppas att vi kan få Pauls syster & tjej att hjälpa till, känns som ett något mer överkomligt jobb om vi är fyra istället för två. Kan också tänka mig att vi kan göra det på tre personer, någon (läs jag) behöver ju ta hand om katterna också så att deras små tassar inte kommer i kläm under skrapandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0