Klänningsdepp...

Min klänning kom idag... efter alldeles för många timmars nervöst väntande. Låste in katterna på Pauls kontor (VILDA protester, de ville kolla vad som var i klänningspåsen) & satte på mig den... Alltså, jag vet inte... Det känns "sådär liksom". Vilket jag i mångt & mycket tror beror på att den är alldeles för lång för mig (det hade jag räknat med) - blir liksom svårt att föreställa sig hur den kommer att se ut när den kortats. Sen kändes livet lite stort också, samtidigt som midjan såg sådär ut. Tyget är fint & jag gillar hur det känns, men det faller liksom inte helt ok på grund av tyghavet på golvet. Suck. Jag ville liksom att jag skulle sätta på mig den & känna att jag valt RÄTT. Just nu känns det mest bara osäkert & som om jag sett bättre ut i en annan klänning. Buhu...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Förväntningar kan ta död på mycket :(

Finns det ingen sömmerska som kan hjälpa dig att hålla upp tyg och hålla in livet så du får en bättre känsla?
Det ska kännas rätt i magen på en gång att det är "den" klänningen..

Jag hoppas att det löser sig för dig Ida! <3

Svar: Jag ska prova den idag igen i dagsljus & se hur det känns. Plus sätta på mig lite mer lämpliga underkläder. Sen har jag faktiskt en sömmerska tvärs över gatan, så jag hade tänkte gå över & knacka på & fråga vad hon tycker om den. Tror hon att den går att få till så att det blir bra då kör jag, i annat fall får jag skicka tillbaka den & fortsätta leta.
Ida

2013-02-26 @ 04:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0