På riktigt?

Oki, vet inte om den här trenden har spridit sig till sverige - men här kör mer eller mindre var tredje bil runt med familjeuppsättningen som ett gäng små streckgubbar på bakrutan. I vårt fall hade vi alltså utgjorts av en tjejstreckgubbe som läst, en killstreckgubbe med en laptop i ena handen & två streck-katter. I vissa fall driver folk även lite med hela trenden & skaffar sin familj i typ Starwars versionen - Dart Vader som pappa, Leia som mamma & R2D2 & yoda som barnen. Men idag... idag åkte vi till Canada Tire & jag snurrade runt & tittade på tidningar & blomsterfrön medan Paul försökte hitta en påfyllningsbar braständare & medan jag travade runt så hittade jag ett helt ställ med streckgubbar & upptäckte den här varianten...
Alltså, om du har förlorat en liten pojk eller flickbaby - då kan du klistra fast den här dekalen tillsammans med din BBQ-grillande man, hockeyspelande son & famkilmens guldfisk... Jag måste erkänna att jag blev helt chockad när jag såg det. Vem vill liksom köpa något så tacky för att förmedla en så stor sorg?! Nordamerika när det är som sämst...

Kommentarer
Postat av: Jo

Ända sedan Niagara Falls blir jag inte förvånad över nordamerikanernas kärlek till tacky kitch...

Svar: Nej, men det är ju ändå bara tacky... det här är liksom en helt ny nivå på det hela. Vem vill skylta med sin sorg på det sättet & även om man nu känner att det är viktigt att göra klart att det döda barnet var del av ens familj - så OERHÖRT osmakligt att kapitalisera på det!
Ida

2013-02-25 @ 13:36:03
Postat av: Camilla

Det där är lite väl mycket :/ nog för att man inte ska glömma bort sitt änglabarn men det finns väl gränser? :/

Svar: Precis. Naturligtvis glömmer man inte något sånt, men jag tror inte direkt att en bildekal får en att må bättre över det hela. Det jag tycker är värst är dock helt klart att någon helt cynisk tillverkar dessa dekaler & tjänar pengar på någon annans sorg.
Ida

2013-02-26 @ 04:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0