04.50...

Hallo... Ännu en vansinnigt tidig morgon för mig. Det var helt enkelt för många tankar som snurrade i huvudet, så efter att ha stirrat upp i taket i en timme gav jag upp & knatade ner hit till soffan. Känns bara som om universum är lite emot mig & allt som gäller bröllopet är uppförsbacke. Saker som gör att jag inte kan sova just nu:
 
1) Vi skulle köpa tyg till dukar igår, det tyg jag tänkt mig visar sig vara "borta ur sortimentet pga att de omarbetar produkten". Nästa tyg jag tänkt mig... Tänka sig, inte på hyllorna det heller - ingenstans i hela Toronto...
2) Så vi åker iväg för att köpa små pappers tags som vi behöver, tomt på hyllorna där med på grund av samma anledning (här fick jag SPEL)
3) Ingen hårfrisörska har än så länge öppet i Älvsbyn den 3:e augusti. Så det blir väl Britney tofs på bröllopet
4) Får inte tag på SAS så att jag kan höra om jag får ha brudklänningen inne i planet
5) Har ingen aning om hur jag ska lyckas borra större hål i ett par stockar vi ska ha som dekoration, men större måste de bli så det är bara att försöka lösa det på något vänster
6) Vår catering-firma är inte att få tag på, det är som om de gått upp i rök
 
TygtilldukarpapperstagsingenhårfrisörskafårintetagpåSASborrastörrehålvårcateringfirma... runt, runt, runt... & jag vet att allt det här är världsliga saker & att det säkert kommer att bli bra tillslut, men jag hade så gärna velat ha alla de här sakerna avklarade nu - så att jag inte hade behövt stressa & känt mig ensamt ansvarig för att det hela ska bli bra. Det var väl inte så där att jag direkt hyperventilerade  när dukfiaskot var ett faktum, men när Paul skrattade åt att allt var slut & bara "Oj så tokigt, det är ju lite roligt att vi har SÅN otur"... då kände jag mig ungefär så här frustrerad.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Som du säger fixar det sig, kärlek övervinner allt! Har sett bilder på ett bröllop i Canmore och vet några som var på ett bröllop här hemma i Calgary i lördags...... Trots att 100.000 samtidigt var evakuerade!

Svar: Väldigt bra poäng! Vi har följt utvecklingen här & det är ju inte riktigt klokt, 100.000 - vart tar man vägen när så många andra också måste hitta temporärt boende?! Paul sa också att han hört någon säga att det kommer att närmare 5 år att återställa allt.
Ida

2013-06-25 @ 16:35:49
Postat av: Anna

Ja det kommer att ta LÅNG tid! det är ju människor som har mist ALLT. Pratade med en tjej som har tre barn och de har INGENTING kvar. Inte ett minne från när barnen var små, bilder teckningar allt var så förstört av lera upp till en och en halv meter på väggen att de kunde inte känna igen en del av möblerna. Källaren hade de inte kunnat kolla än pga av hur de mådde.... Dessutom är det ju så att många inte får ut något på försäkringar eftersom det inte finns någon klasul om översvämningar! Calgary hade redan före allt detta det lägsta antalet med lediga bostäder i Kanada eftersom det är en inflyttning utan dess like. Drygt 30.000 bara ifjol... Känner oss lyckligt lottade som inte har blivit mer drabbat personligen, bara att det är svårt att ta sig runt stan samt att skolan är stängd. Anna

Svar: Jag hörde igår att det inte finns försäkringar för översvämningar, herregud så hemskt - det blir ju en total personlig katastrof. Nu har jag ju inte barn själv, men tanken på att förlora de fåtal kort jag har på min familj här i huset är hjärtskärande - att då förlora allt... neej. Skönt i alla fall att ni klarade er undan det hela!
Ida

2013-06-25 @ 18:31:40
Postat av: Anna

DAGENS TIPS! En av mina kusiner miste ALLT i en husbran för knappt 20 år sedan. Efter det la vi in några negativ (som det var på den tiden!) och numera scannade bilder och nya bilder på en lite hård disk som vi har i ett bankfack. Fyller på den en till två gånger per år så att man i varje fall kan ha några bilder om det värsta skulle ske. Vi har faktist scannat en eller att par teckningar per år också. Låter kanske präktigt men just nu tror jag många skulle öänskat att de hade gjort det....

Svar: Det tror jag absolut att många ångrar att de inte gjort! Jag tror att jag får ta & scanna mitt favoritkort på farmor & farfar någon dag & be Paul att sätta upp en virtuell server så att vi alltid har tillgång till dem vart vi än är. Tack för tipset!
Ida

2013-06-25 @ 23:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0