Hoppas på brysselkål till hösten!

Har precis kommit hem från ett maratonmöte med SWEA. Som vanligt ägnade vi ungefär 90 minuter åt att prata om finansbiten, helt mördande. Satt & gjorde mentala listor större delen av tiden, typ stugplaner. Vilka färgkombinationer jag vill ha i mellansovrummet, hur jag ska få bort tapeten från hallen mellan sovrummen, hur många fler tagetes vi bör plantera & så satt jag & funderade på vart vi ska få plats för dessa...
Här i Kanada är nämligen brysselkål ett MÅSTE på Thanksgivingbordet & hur häftigt hade det inte varit om vi kunnat vara självförsörjande på den fronten?! Så där värst mycket kål behövs det ju inte heller, eftersom det väl mest är jag som äter dem - vilket är ett stort plus för amatörgrönsaksodlaren Ida. Det betyder ju att jag inte behöver lyckas så där jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0